2015/04/17

Mt. Maruyama 円山原生林 1

 I took a bus from Mt.Moiwa to Maruyama Park. I walked in the park, headed to the summit of Mt. Maruyama.
もいわ山ロープウエイ乗り場から円山公園へ行く路線バスがあるのに気付き、バスで円山公園へ移動しました。最高気温15℃という、良いお天気の日。円山山頂へ登ることにしました。
 Birds were singing.
円山公園は市民憩いの場所。野鳥がたくさん鳴いていました。
 Nuthatch was sitting on the top of a tall tree.
高い木のてっぺんに、ゴジュウカラ。

 Here is the entrance of Mt. Maruyama Trail.
ここが登山口。
 There were Jizo along the trail.
お地蔵様たちが見守ってくれます。



 There was snow on the trail.
雪が残っていました。
 Mt. Maruyama has been protected since more than 100 years ago.
円山原生林は、明治のはじめから保護されていたそうです。



 I took a rest.
ずいぶん登ってきました。

 Nuthatch
またゴジュウカラに会った。

0 件のコメント: