2020/05/07

Xitou 渓頭森林遊楽区 2

 On the following morning I entered Xitou Nature Forest Recreation Area again. There were few people and many birds at the time.
朝。ハイカーがまだ少ないこの時間は鳥たちの世界。

 Steere’s Liocichlas        ヤブドリたち。

 Meadow-Outdoor Performance Amphitheater and Castle-Like Pavilion
お城のような建物と広場。

 Maps and signs show you directions.
遊歩道には地図や標識があって迷わず楽しめます。

 I noticed a pathway above me.
大きな木々の中ほどに遊歩道があります。

 Sky Walk    空中走廊(スカイウオーク)

 I walked on the Sky Walk. It was fun to look down from the pathway.
スカイウオークから下を見下ろす。

 I could see the canopy. 
高い木の上部を見渡せます。楽しい!

 I noticed that many Taiwanese people were using  an umbrella as a trekking pole.
この辺りは雨が多いのでしょう、傘の先にクッションのようなものを付けて、トレッキングポールの代わりにしている人が多いことに気づきました。

 The giant tree, estimated 1836-year-old, was collapsed on September in 2016.
樹齢1836年と推定された高さ46mもあった神木は、2016年9月に倒れてしまったそうです。

 Azalea     ツツジもきれいに咲いていました。


 Ginkgo Bridge    銀杏橋

 Rufous-faced Warbler. It was really difficult to see them, I sometimes heard their songs though.
コシジロムシクイ。鈴の音のような鳴き声の鳥。すばしっこくて、なかなか姿が見れません。

 I went to Xitou Monster Village to have a supper.
腕にスタンプを押してもらうと再入場できます。途中でいったん出て食事もいいでしょう。私は夕食に近くの妖怪村に行ってみました。


 I had a bowl of noodle.
にゅうめんよりさらに細い麺でした。安くて美味しい! 

 Xitou Route Taiwan Tourist Shuttle Bus which I took between HSR Taichung Station and Xitou
台湾好行渓頭線のバス。3月は空いていましたが、夏はきっと混んでいるでしょう。

 inside of the bus     内部はイラストが可愛い!

0 件のコメント: