2020/05/13

Sun-Link-Sea 杉林渓 1

 When I was staying at Xitou in March 2019, I noticed this map at Xitou bus station. I decided to go to Sun-Link-Sea Forest and Nature Resort by bus.
2019年3月渓頭に2泊滞在中、渓頭のバス停で杉林渓の絵地図に気づいた。なんだか楽しそう。渓頭からバスで訪れました。1999年の大地震がきっかけで立ち枯れた木々が幻想的な風景になった「忘憂森林」のバス停が途中にありました。

 It took about 40 minutes. I paid the entrance fee in the bus.
約40分で到着。入り口で、バス内で200元支払いました。

 There were more tourists than I had thought. I took a bus to Singling Rock Waterfall bus stop.
標高約1600m。思っていたより観光地。観光バスも停まっていました。ここから片道は園内バスで終点まで行くことにしました。台湾好行のバスは悠遊カード(Easy Card)が使えましたが、この園内バスは現金のみ。片道40元。松瀧岩瀑布へ。

 I got off at the end of the line, Singling Rock Waterfall bus stop.
終点の松瀧岩瀑布停留所で降りて、てくてくお散歩。




 Singling Rock Waterfall
松瀧岩瀑布。ここが一番みどころなのでしょう。






 I headed to Eyes of Heaven and Land.
松瀧岩から先に進みます。


 Eyes of Heaven and Land. That two holes look like a pair of eyes.
天地眼。人の顔(目と鼻)に見えます。

 I walked on the well-maintained trails.
歩きやすく整備された遊歩道。自然豊かで楽しくお散歩。


 Taiwan Tit     タイワンシジュウカラ

Grey-cheeked Fulvetta  メジロチメドリ

0 件のコメント: