2022/11/29

Alishan 阿里山 5

I stayed at this hotel, Alisha House, in Alishan Forest Recreation Area.

今回の阿里山の旅で2泊した阿里山賓館。阿里山国家森林遊楽区の中心にありお散歩にとても便利な場所にあります。



The building I stayed was historical one.       宿泊したのは歴史館(本館)

It’s more than one hundred years old. There were many old pictures on the wall.

100年以上の歴史があり、写真が廊下に展示されていました。



There were names of governors general who had stayed this room about 100 years ago.

私の部屋には、1919年と1920年に台湾総督が宿泊していたようです。

inside the room 

素敵な部屋の内部。最近宿泊した奈良ホテルの本館(同じく100年以上の歴史)も同じ雰囲気がありました。

It was renovated, so I was very comfortable.

改装されていて、とても快適に過ごせました。


New building has many rooms.     新館には部屋がたくさん。

The guests gathered on the roof terrace at the time of the sunset and the sunrise.

このホテルを選んだ一つの理由が屋上からの眺め。





I really enjoyed Alishan trip. On the following morning, I went back to Taipei by bus. It took about six and a half hours.

天気にも恵まれ、素晴らしい2泊3日阿里山滞在でした。

翌日、阿里山から台北へ長距離バスがあることに気づき、快適そうだったので670元を支払って乗車しました。嘉義駅経由で6時間半かかりましたが楽しい体験でした。

             2018年3月 阿里山 in Taiwan

0 件のコメント: