2018/05/13

Wulai 烏來 2

 I headed to Yunxian Park.
ロープウエイ駅から雲仙楽園へ向かいます。
 I walked up the stairs.
階段を登ります。

 I sometimes stopped walking, enjoyed the scenery and pretty birds flying.
滝や鳥たちを見ながら、ゆっくり登ります。
 I arrived at Yunxian Park.
雲仙楽園に到着。
 Yunxian Park was damaged by a typhoon in 2015.
台風で大変な被害を受けていた雲仙楽園は、
 When I visited Yunxian Park in 2018, I enjoyed the scenery.
2018年には、かなり復活していました。

 ウーライは、台湾原住民の一つタイヤル族の住む地域。
Wulai is an Atayal aboriginal town.
 I saw several kinds of butterflies and birds.
ここには、たくさんの蝶や鳥たちがいました。
 Plumbeous Water Redstart    カワビタキ

 People enjoyed shooting arrows.
家族で遊べる場所も。
 I came back to Wulai Old Street. 
来た道を戻りました。温泉街。
 I stayed at a hot spring hotel for one night in 2016.
2016年に訪れた時には、高台の温泉ホテルに1泊。
 I was looking out of the hotel in the morning.
翌朝、ホテルのベランダで鳥たちの声を聴きながら眺めていました。
 Taiwan Blue Magpie
ヤマムスメたち。

 Taiwan Blue Magpie was flying.
ヤマムスメは、飛ぶ姿も素敵でした。

0 件のコメント: