2006/12/14

Autumn in 2006 - Joruriji 浄瑠璃寺


I arrived at Joruri-ji. The splendid garden and amazing autumn colors were waiting for me. Many people were taking pictures with their tripods or their cellphones.
浄瑠璃寺に到着。素晴らしいお庭ときれいな紅葉が待っていました。
中高年のカメラマン達は、それぞれ思い思いの場所で三脚を立てていました。



I saw an old woman sitting on a wheelchair which was pushed by a young woman (she would be her grand daughter). She said “ I’ve never expected to come here.” and smiled at the young woman.
おばあさんが乗った車いすを、孫らしい女性が押していました。おばあさんは「まさかここに来れるとは思わんかった。」と喜んでいました。この旅の最後でこんな場面に出会えて、心が温かくなりました。

0 件のコメント: